mårängen , nära döden ? ' haha

hejbloggen , hur är det med er? Idag tidagre på dagen gick jag och ronja ner och köpte oss våran underbara favvoglass , caliipoo refresh (stavning) älskliiilingsglass föralltid , hohoho . det har varit så himmla varm dag både jag och ronja har gnällt hela dagen på värem men det ska man ju inte göra eller hur ? nu är det sommar och då ska det vara varmt men det har typ varit cirka  30 grader i SKUGGAN , heregud . så aaao ronja och jag forsatt att gnälla tillslut gick mamma med på att åka till mårägen runt halv 5 , jag&ronja mot bror , vi hade tävlig om vem som skulle komma i vattnet först , vi trodde absolut att vi skulle vinna eftersom att han är VÄRDENS badkruka , men vi alla sprang ner till stranden bytte om och kollade en fundersam blick på varandra , sen sprang vi som tre urande hönor rakt ner i vattnet med världens pladask , haha det borde nog sätt riktigt roligt ut men men .. hmm  (?) vi vann nog inte tror jag inte , vi kom nog lika , jag har aldrig sätt broshan slängt sig i vattnet så fort , han som brukar stå vid vatten kanten cirka , hmm .. 30 min ?
det var värkligen super varmt i vattnet! jag trodde det skulle vara skit kalt , men det var det inte. Sen efter lite badande gick vi upp och fika , sen så tvingade jag ronja att hoppa från berget det gick hon med på , men bara på ett vilkor att jag skulle va med henne och T , så okej , ska jag haha. men vid berget var det några vi kände och då ville inte ronja hoppa på grund av att hon kanske inte vågade , hoho . sen så sa vi att vi skulle hoppa från ett annat berg , som jag TRODDE att jag hade sätt massor hoppa från . men jag hade vist fel :O , ronja sa hoppa du först du vet ju att det är massa som hoppat är jag är livrädd ( typ ) ja sa men jag är inte säker , så sa jag okej jag hoppas först , jag började babbla , HÄLSA MIN FAMILJ ATT JAG ÄLSKAR DOM ) hahaha . sen efter några sekunder hoppade jag . oheregud , mitt hjärta dukade fort fort fort i luften , sen i vattnet kom jag med världens fart , sen kännde JAG BERG , så jag kom ner med foten rakt i berget eller hur man ska säga , då tänkte jag SHET , slutet typ. sen när jag kom up skrek jag till ronja HOPPA INTE , hon trodde självklart att jag ljög men nejnej . jag lovade att det var berg , min fott dunkade lite och hon sa att hon kommer till strandkanten , jag började simma ditt. hon frågade hur det gick , det gick ju hyfsat bra eftersom jag itne fick nått sår eller nått sen tog det några minuter så var det helt okej! , vilken tur tänk om jag var död nu ? bara för ett litet hopp . hahaha!
men sen började vi hoppa från DET rätta berget , då så hoppade jag först , gick superbra! , sen nästa gång hoppade jag med ronja , då slog jag i tändera mot varandra det gjorde jävligt ont! , trodde hela tanden hade åkt in i tandköttet , men det tror jag inte att det gjorde iaf haha! . sen på vägen till bilen fick vi reda på att det var 26-27 grader i vattnet , heregud , vad skönt , måste det flera gånger lite senare på eftermiddagen.
OJ vilket långt inlägg det blev . nu ska jag gå och lägga mig jag är skit trött.
I morgon ska jag till nån sjö med mamma&gudmor & emma <3 kommer nog bli jätte kul.
puss&kram på er alla , sweet dreams. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0